Blog

logo

Różnice między znakiem towarowym a logiem

Robiąc codzienne zakupy, zdarza nam się wybierać produkty ulubionej firmy i nie zwracać uwagi na te same rzeczy wyprodukowane przez kogoś innego. Łączymy jakość produktu z logo firmy, jej kolorystyką i hasłami reklamowymi. Jednym słowem, wierzymy w markę producenta. A co ze znakiem towarowym? Czy jest tym samym, co logo?

Czytaj więcej...

prawo

Jakie przepisy regulują kwestie patentowe?

Nowatorskie osiągnięcia w dziedzinie techniki napędzają rozwój, a jest w interesie każdego, aby technika, gospodarka i nauka działały intensywnie. Aby twórcy mieli motywację do działania, muszą mieć możliwość wykorzystania swoich wynalazków komercyjnie. Niezbędna jest do tego wyłączność ich stosowania, a także możliwość przenoszenia i egzekwowania praw do nich – słowem, niezbędna jest ochrona sytemu prawa. W przypadku wynalazków, czyli nowych i posiadających poziom wynalazczy rozwiązań o charakterze technicznym, ochronę zapewniają prawa z patentu. Kwestie patentowe normuje szereg regulacji na poziomie krajowym, unijnym i międzynarodowym.

Czytaj więcej...

patent

Kryteria które musi spełniać znak towarowy?

Znak towarowy to rodzaj oznaczenia stosowanego w handlu. Jego podstawową funkcją jest identyfikacja i wyróżnienie się produktów danej marki spośród innych. Przyjrzyjmy się kryteriom, jakie musi spełniać znak towarowy. Zapraszamy do przeczytania wpisu na naszym blogu.

Czytaj więcej...

znak towarowy

Jak chronić firmowe logo przed plagiatem?

Kiedy prowadzimy działalność komercyjną, powinniśmy zabiegać o to, aby zdobywać coraz szersze grono wiernych odbiorców. Naszym sprzymierzeńcem w tych staraniach jest firmowe logo, które czyni naszą firmę rozpoznawalną oraz wyróżniającą się na tle innych. Ważnym krokiem jest więc zabezpieczenie naszego logo przed bezprawnym wykorzystywaniem lub kopiowaniem.

Czytaj więcej...

logo jako element budowania marki

Logo jako element budowania marki

Jednym z elementów, dzięki któremu nasza firma staje się rozpoznawalna, jest logo. Charakterystyczne logo nie tylko skutecznie przyciąga wzrok, ale także jest łatwo rozpoznawalne, a przez to także przedsiębiorstwo, jakie się pod nim kryje. Dlaczego dokładnie logo jest elementem budowania marki?

Czytaj więcej...